Dlaczego wiele osób wygląda starzej niż wskazuje ich biologiczny wiek? Za głównych winowajców przedwczesnego starzenia uważa się niezdrowy styl życia, ekstremalne nasłonecznienie, palenie, złą dietę, stres, braku snu, depresję oraz nadużywanie alkoholu. Jak zapewnić swojej skórze zdrowy blask i młodość bez wydawania pieniędzy na drogie zabiegi i kosmetyki? Podpowiadamy!

Autor: Anna Borkowska
Dodano: 01.09.2019

Co jeść, żeby wyglądać młodziej?

Starzenie się jest naturalną częścią naszego życia, której nie możemy uniknąć. Jednak odpowiednia dieta, może pomóc nam lepiej się starzeć – zarówno od wewnątrz, jak i na zewnątrz.

1. Zielona herbata

Zielona herbata neutralizuje wolne rodniki. Jest jak eliksir, który pomaga nam wyglądać młodo, działa rewitalizująco na skórę, a zawarte w niej fotoprotekcyjne polifenole przeciwdziałają uszkodzeniom słonecznym. Należy jednak pamiętać, żeby nie pić więcej niż 2 filiżanki zielonej herbaty dziennie, ponieważ zbyt duża jej ilość może powodować zaparcia i problemy z wątrobą. Picie zielonej herbaty w odpowiedniej ilości zapobiega uszkodzeniom oksydacyjnym w twoim ciele, neutralizując wolne rodniki.

2. Ciemna czekolada

Ciemna czekolada o wysokiej zawartości flawanolu zawiera w sobie katechiny, które chronią nasze ciało przed szkodliwym promieniowaniem ultrafioletowym.

3. Pomidory

Pomidor jest bogaty w likopen – przeciwutleniacz, który zapobiega rozkładowi kolagenu. Przy regularnym spożywaniu pomidorów, nasza skóra pozostanie jędrna i elastyczna.

4. Granaty

Granat pomaga w walce z suchością skóry. Owoc ten jest nie tylko bogaty w smaku, ale także zawiera w sobie mnóstwo przeciwutleniaczy. Granat jest bogatym źródłem witaminy C i może pomóc w walce z suchością skóry, a także drobnymi zwiotczeniami i zmarszczkami. Antocyjanina znajdująca się w owocach granatu zmniejsza rozpad kolagenu.

5. Orzechy włoskie

Jeśli twoje włosy przedwcześnie siwieją, to przyczyną tego może być brak miedzi w diecie. Orzechy włoskie są cudownym źródłem miedzi, która pomoże ci utrzymać głęboki kolor włosów, a kwasy tłuszczowe omega-3 z witaminą E, pomogą ci utrzymać mocne i lśniące włosy.

6. Ananas

Ananasy zawierają enzymy roślinne – bromelainy, które wspierają syntezę kolagenu i zapobiegają trądzikowi, który może pogarszać stan naszej skóry. Owoc ten jest bogaty w witaminę C, świetnie działa na przebarwienia i jest pełen alfa-hydroksykwasów znanych ze swoich licznych korzyści dla skóry.

7. Olej kokosowy

Olej kokosowy zawiera trzy zdrowe średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe i jest znany z nawilżania skóry i zapobiegania chorobom skóry i stanom zapalnym. Ponadto, obniżając stres oksydacyjny i zmniejszając obciążenie wątroby, spowalnia proces starzenia.

8. Grzyby

Grzyby zapobiegają nierównomiernemu kolorytowi skóry. Zawierają przeciwnowotworowe polisacharydy, które utrzymują wewnętrzny i zewnętrzny zdrowy wzrost tkanek i zapobiegają nieestetycznej teksturze skóry oraz drobnym zmarszczkom.

9. Tłuste ryby

Tłuste ryby zawierają długołańcuchowe tłuszcze omega-3, które są korzystne w przypadku chorób serca, stanów zapalnych i wrzodziejącego zapalenia jelita grubego, a także wielu innych stanów. Badania sugerują, że mogą one również chronić nas przed stanami zapalnymi i uszkodzeniami występującymi podczas ekspozycji na słońce. Łosoś, jeden z najpopularniejszych rodzajów tłustych ryb, ma dodatkowy składnik, który może pomóc nam zachować młodszą skórę.

10. Nasiona lnu

Nasiona lnu mają niesamowite korzyści zdrowotne. Zawierają lignany, które mogą obniżyć poziom cholesterolu oraz poziom cukru we krwi i insuliny, jednocześnie zmniejszając ryzyko raka piersi i prostaty. Są również doskonałym źródłem kwasu tłuszczowego omega-3 o nazwie ALA, który chroni skórę przed promieniowaniem słonecznym i może zmniejszyć związane z nim uszkodzenie skóry.

Pytania i odpowiedzi

Czy to prawda, że jagody mają działanie przeciwstarzeniowe? 

Truskawki, jeżyny, jagody, winogrona, mają właściwości przeciwutleniające, które zapobiegają lub opóźniają niektóre rodzaje uszkodzeń komórek. Jedzenie jagód może także zmniejszyć obrzęk stawów i ból. Lekarze zalecają spożywanie jagód, ponieważ poprawiają one zdolności poznawcze i pomagają zapobiegać chorobom układu moczowego oraz chorobie Alzheimera i demencji.

Czy warto włączyć do swojej diety marchew? 

To warzywo może chronić nie tylko twoje oczy, ale również twoją skórę przed fotostarzeniem się i przedwczesnymi zmarszczkami skóry spowodowanymi wystawieniem na działanie promieni UV. Pamiętaj, że nie należy gotować marchewki, ponieważ gotowanie zmniejsza liczbę niezbędnych składników odżywczych i witamin.

A co z plastrami ogórka? 

Maska ogórkowa jest bardzo skutecznym lekarstwem na trądzik. Ogórek wspiera również witalność i młodość twojej skóry. Pokrój ogórek w plasterki i nakładaj je na twarz na co najmniej 15 minut kilka razy w tygodniu.

Podsumowanie

1. Starzenie się jest naturalną częścią naszego życia, której nie możemy uniknąć.

2. Jednak odpowiednia dieta, może pomóc nam lepiej się starzeć – zarówno od wewnątrz, jak i na zewnątrz.

3. W tym celu warto włączyć do swojego codziennego menu zieloną herbatę, która neutralizuje wolne rodniki.

4. Napój ten jest jak eliksir, który pomaga nam wyglądać młodo, działa rewitalizująco na skórę, a zawarte w nim fotoprotekcyjne polifenole przeciwdziałają uszkodzeniom słonecznym.

5. Ciemna czekolada o wysokiej zawartości flawanolu zawiera w sobie katechiny, które chronią nasze ciało przed szkodliwym promieniowaniem ultrafioletowym.

6. Pomidor jest bogaty w likopen – przeciwutleniacz, który zapobiega rozkładowi kolagenu.

7. Przy regularnym spożywaniu pomidorów, nasza skóra pozostanie jędrna i elastyczna.

8. Granat pomaga w walce z suchością skóry.

9. Owoc ten jest bogatym źródłem witaminy C i może pomóc w walce z suchością skóry, a także drobnymi zwiotczeniami i zmarszczkami.

10. Antocyjanina znajdująca się w owocach granatu zmniejsza rozpad kolagenu.

11. Tłuste ryby zawierają długołańcuchowe tłuszcze omega-3 i mogą chronić nas przed stanami zapalnymi i uszkodzeniami występującymi podczas ekspozycji na słońce.

12. Łosoś, jeden z najpopularniejszych rodzajów tłustych ryb, ma dodatkowy składnik, który może pomóc nam zachować młodszą skórę.

13. Warto też włączyć do swojej diety marchew – warzywo to może chronić nie tylko nasze oczy, ale również naszą skórę przed fotostarzeniem się i przedwczesnymi zmarszczkami skóry spowodowanymi wystawieniem na działanie promieni UV.

Komentarze